woensdag 1 februari 2012

Lieke van Lexmond winnares Televizier talent award @ Hollandse Meiden


Won vorig jaar nog Yolanthe Cabau van Kasbergen de Televizier Talent Award, dit jaar was het niemand minder dan Goede tijden Slechte tijden-actrice en Hollandse Meid Lieke van Lexmond die er met deze felbegeerde award vandoor ging. Lieke wist haar concurrenten Valerio Zeno en Eva Jinek ver achter zich te laten.

De Gouden Televizierring 2009 ging dit jaar naar de RTL4-serie Gooische Vrouwen. Yvon Jaspers (KRO) en - toch wel de grootste verrassing van de avond - Ruben Nicolai (AVRO) werden uitgeroepen tot de beste presentratrice en presentor van het afgelopen televisieseizoen. De Gouden Stuiver ging dit jaar naar het NOS Jeugdjournaal.

De presentatie was in handen van sexy musical ster Chantal Jansen.

Het is feest voor Lieke van Lexmond ze heeft de Televizier Talent Award gewonnen. Ze versloeg hiermee Eva Jinek(NOS) en Valerio Zeno(BNN). De actrice uit GTST maakte dit jaar een stap naar het presentatie gebied, de kijker heeft haar ook daar omarmd.

Naast haar familie bedankte Lieke ook RTL-baas, en vriend van Wendy van Dijk, Erland Galjaard. "Je krijgt een kus vanaf hier omdat je in me gelooft. Ook wil ik de mensen thuis bedanken, door jullie heb ik deze prijs gekregen. Ik hoop dat ik het het komende jaar allemaal waar mag maken."

Tijdens het verorberen van een konijn kunnen de mannen in Nederland zich vergapen aan het naakte lichaam van GTST-actrice en Hollandse Meid Lieke van Lexmond. Zij gaat namelijk uit de kleren voor de kersteditie van Playboy.

Voor de naakt kerstspecial van vorig jaar heeft Playboy-hoofdredacteur Jan Heemskerk niemand minder dan GTST-ster Lieke van Lexmond weten te strikken.

De brunette speelt in de RTL-soap de rol van Charlie Fisher, een personage dat eerder werd gespeeld door Aukje van Ginneken, die op haar beurt Lieke bloot voorging in de Playboy.

Hollandse Meid Lieke van Lexmond debuteerde op haar zestiende in Goudkust. Onlangs was ze een van de kandidaten in het programma Dancing With The Stars. Volgens welingelichte bronnen duikt de actrice deze week de studio in om zich naakt op de gevoelige plaat te laten zetten.

Lieke van Lexmond (IJsselstein, 6 februari 1982) is een Nederlands actrice en presentatrice.

Als ze vijf jaar oud is begint Van Lexmond met modellenwerk. Op haar zevende jaar begint ze met acteren.

Als ze in het vijfde jaar van haar havo-opleiding op het Cals College in Nieuwegein zit, schrijft Van Lexmond zich in bij Harry Klooster casting, waardoor ze rollen aangeboden kreeg.

Op vijfjarige leeftijd was Van Lexmond te zien in een Royco (soep) reclamespotje, gevolgd door commercials van Melkunie, Aviko, Bristol, Campina, Kwikfit, Land van Ooit en Calvé Pindakaas.

Ook is haar stem regelmatig horen in verschillende radio- en tv commercials voor Pearle kleurenlenzen (radio) en SixFlags (tv).

Haar doorbraak kwam in 1998 door haar rol als Eva Prins in de soap Goudkust (SBS Broadcasting, t/m 2001). Gastrollen speelde Van Lexmond in onder meer Kees & Co, IC (Intensive Care), Het Klokhuis, Waskracht, Dok12, Costa! en Spangen.

In 2002 wordt ze benaderd door Goede tijden, slechte tijden of ze tijdelijk de rol van Charlie Fischer zou willen overnemen van Aukje van Ginneken, die op dat moment in het ziekenhuis ligt. Lieke van Lexmond speelt in 2002 vervolgens drie maanden 'Charlie'.

Hoewel het dan rustig wordt rond Van Lexmond besluit ze een baan aan te nemen als secretaresse. Maar deze baan duurt niet lang want voor de zomer van 2003 wordt ze wederom benaderd de makers van Goede tijden, slechte tijden. Of Van Lexmond de behoefte had om de rol van Charlie weer op zich te nemen, maar dan voor onbepaalde tijd. Van Lexmond gaat akkoord.

Op oudjaarsavond 2005 doet Van Lexmond mee aan oudjaarsuitzending van Dancing with the Stars en later met de tweede gewone reeks in 2006. Hierin danste ze met Remco Bastiaansen. Van Lexmond en Bastiaansen worden uiteindelijke zesde. In 2009 neemt Van Lexmond het stokje over van Sylvana Simons en presenteert ze dit keer Dancing with the Stars.

In juni van 2008 neemt Lieke van Lexmond plaats in de panel van het derde seizoen Ranking the Stars. In dat zelfde jaar presenteerde Van Lexmond in de zomer Nederland Vertrekt samen met o.a. Beau van Erven Dorens, Froukje de Both en Robert ten Brink. Vanaf januari 2009 behoort Van Lexmond ook tot de vaste vervangers van Winston Gerschtanowitz voor RTL Boulevard. In de zomer van 2009 is Van Lexmond een van de presentatoren van het RTL4 zomerprogramma Ik kom bij je eten.

Op 23 oktober 2009 won Van Lexmond de Televizier Talent Award. Zij versloeg Eva Jinek en Valerio Zeno in de verkiezing. Nog geen week later, op 29 oktober 2009, won Lieke de Beau Monde Style Award.

Rond haar elfde en twaalfde jaar speelde ze Kootje in de film Prime Time (1993). Haar tegenspelers waren onder andere Huub Stapel en Esther Roord. De film werd vanwege financiële problemen niet voltooid, dus ook nooit vertoond. Van Lexmond werkte ook mee aan een bedrijfsfilm van de Nederlandse Spoorwegen in 1994. Ook heeft ze de stem van Pardijntje in de Efteling.

In de film Volle Maan (2002) maakt Van Lexmond haar debuut op het witte doek. Ze speelt daarin Esmé, het vriendinnetje van de stoere Bobbie (Michiel Huisman). In de speelfilm Garfield: The Movie (2004), leent Van Lexmond haar stem aan de poes Arlene. Arlene is een diva van de straat en Garfield is helemaal smoor op haar. In 2009 deed Lieke van Lexmond voor de film Monsters vs. aliens de stem van Susan Murphy.

In 1997 was Van Lexmond de leadzangeres van haar schoolband Easy Freeze. Voor de Nationale Actie Midden-Amerika nam Van Lexmond samen met de sterren van Goudkust, Goede Tijden Slechte Tijden, ONM, de TMF VJ's en Regilio Tuur het nummer Hoop Doet Leven op. De sterren bestaan onder meer uit Tanja Jess, Josefine van Asdonk, Jeroen Post, Tooske Breugem, Froukje de Both en Fabienne de Vries. Met Goudkust collega Jasmine Sendar heeftVan Lexmond ook een cd single uitgebracht onder de naam Bibi & Eva met de titel Tell Me, Tell Me.

Daarnaast nog twee nummers ingezongen die zijn gebruikt in de soap Goudkust. Ook zingt Lieke samen met Jasmine Sendar en Chantal Janzen van de film Volle Maan het nummer Break Away op het Volle Maan album. sinds 2004 kan je Lieke ook boeken als Vip DJ.

In de zomer van 2006 maakt Van Lexmond een programmambij RTL FM. In datzelfde jaar zingt Van Lexmond op het album Petje Af van Ali B mee op het nummer Je Bent Gewaarschuwd.

Er gingen een tijdje geruchten dat het liedje ook als singel uit werd gebracht, maar dat is nooit gebeurd. In het voorjaar van 2008 wordt Van Lexmond benaderd om voor Argeweb een reclamespotje in te zingen. Het nummer wordt zo populair dat ze het daadwerkelijk ook uitbrengen. Een grote hit wordt het niet, de singel behaald de #36 plek in de Top 40.

Lieke van Lexmond speelde in schoolmusicals als Cats (1996) en Hair (1997). In de maanden januari, april en mei 2004 was Van Lexmond samen met onder meer Sonja Silva, Jasmine Sendar en Charly Luske te zien in Costa! in Concert (een spectaculair muziekspektakel in de sfeer van zon, zee, strand en feest!).

Hollandse Meid Lieke van Lexmond had een relatie gehad met Soulvation-toetsenist Jeroen Rietbergen. Eind 2007 ging het stel uit elkaar. Een paar dagen later wordt dan bekend dat Rietbergen een relatie heeft met Linda de Mol.

Maar lang treurt Van Lexmond niet, ze vindt namelijk nieuwe liefde bij collega Mark van Eeuwen. In juni 2009 werd bekend dat het koppel uit elkaar was gegaan

Van Lexmond stond naakt op de cover van het mannenblad Playboy Magazine in de kersteditie van 2007. Nog geen jaar later (in oktober 2008) stond ze voor de tweede keer in de playboy.

Interview met hét talent van 2009: Lieke van Lexmond
Ze had zó op de Televizier Talent Award gehoopt, maar durfde niet te dromen dat ze hem ook zou winnen. Het Nederlandse publiek gunde Lieke van Lexmond, actrice in Goede tijden, slechte tijden en presentatrice van Dancing with the stars, de prijs van harte.

In het kerstnummer van Televizier vertelt de rijzende ster onder meer wat deze prijs voor haar betekent en hoe het was om in 2009 een tijdje stemloos (Lieke moest aan haar stembanden worden geopereerd, red.) door het leven te gaan. Hieronder lees je de rest van het interview.

Lieke van Lexmond & Presenteren
"De eerste keer RTL Boulevard vond ik erg spannend, omdat het live televisie is. Stel je voor: ik ga voor het eerst echt presenteren, maar leer het ter plekke op tv, waar je publiek op dat moment ook naar zit te kijken. Dan wil je het meteen goed doen, want mensen kunnen je daar snel op veroordelen."

"Met acteren was het net zo. Ik ben bij Goudkust begonnen, heb geen toneelschool gedaan waar je binnen vier muren onderuit kan gaan en je vervolgens kunt ontwikkelen.

Dat was bij het presenteren ook weer het geval. Maar dat vond ik eigenlijk wel leuk; het is spannend en houdt me scherp. Nu vind ik Boulevard vooral leuk om te doen, ik geniet er echt van."

Lieke van Lexmond & Het juist moment
"Ik kan niet precies zeggen waarom het juist nu is gebeurd. Je moet op het juiste moment daar staan waar je nodig bent, denk ik. Ik stond er in ieder geval voor open, heb ook aangegeven dat ik het heel leuk zou vinden om te presenteren.

En je moet jezelf blijven ontwikkelen. Dat je bij jezelf nagaat: 'Waar wil ik heen, wat mis ik nu?' Dat was presenteren."

Lieke van Lexmond & De Televizier Talent Award
"Ik vond het al een eer dat ik was genomineerd. Dat alleen al beschouwde ik als een succes. Dat ik de award ook nog won, was extra bijzonder. Het is een publieksprijs, dus dat betekent dat de kijkers me waarderen om wie ik ben en wat ik doe."

Lieke van Lexmond & 2010
"Ik weet nog niet precies wat 2010 mij allemaal zal brengen. Ik hoop dat ik me nog verder mag gaan ontwikkelen als presentatrice en actrice. En verder zie ik wel wat er op mijn pad komt!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten