donderdag 26 november 2009

Eva Jinek @ Hollandse Meiden


De in Amerika geboren 'Hollandse meid' Eva Jinek beleefde eind 2007 pas haar televisiedebuut in het korte Journaal op Nederland 3, maar op 4 november 2008 mocht ze al de prestigieuze, negen uur durende live- uitzending Amerika Kiest presenteren.

“De hoofdredacteur riep me op zijn kamer. Dus ik maar denken: heb ik iets geks gedaan of zo? Toen hij me vroeg, was ik echt met stomheid geslagen. Ik? Mijn langste live-item tot dan toe was zes minuten. Ik bleef een tijdje in zijn kamer om wat af te koelen.”

Amerika Kiest beheersde op een gegeven moment het hele leven van Eva Jinek, vertelt ze in Mikro Gids. “De laatste weken voor de uitzending heeft Amerika Kiest mijn leven helemaal beheerst, op het eind zelfs 24 uur per dag. Ik was zó zenuwachtig. Het voelde alsof alle ogen op mij gericht waren. Ik dacht alleen maar: O mijn god, laat ik het goed doen. Echt goed doen!”

Eva Jinek is geboren in Tulsa, Oklahoma geboren en groeide op in Washington DC. Haar Tsjechische ouders besloten echter te verhuizen toen ze elf werd. “Net voordat ik naar de middelbare school ging, besloten ze dat ze toch liever wilden dat mijn broer en ik in Europe verder zouden opgroeien. Ik herinner me dat ik al na zes weken mijn eerste gesprekje in het Nederlands voerde.”

De baan van Amerikacorrespondent zou sexy Eva Jinek op het lijf geschreven zijn. “Ik zou mijn leventje hier wel kunnen achterlaten, ik ben eerder naar een ander land verhuisd.“





Geen opmerkingen:

Een reactie posten